Sint Cecilia Eensgezindheid Harmonie - Drumband - Opleidingsorkest

Nieuws!!

Jaarconcert: 'Door De Jaren Heen'

Op zaterdag 13 april is het zover. Het jaarconcert van Sint Cecilia Eensgezindheid met als thema ''Door de jaren heen''

Bestel hieronder uw kaarten á €5 per stuk (inclusief boekje)

OP=OP!

Welkom

Welkom op de website van Sint Cecilia Eensgezindheid te Halsteren.

Sint Cecilia Eensgezindheid is de Muziekvereniging uit Halsteren bestaande uit een Harmonieorkest, een Drumband, een Opleidingsorkest en een Muziekopleiding.

Onze dynamische en gezellige muziekvereniging is er voor mensen van alle leeftijden (7 - 65+), die met ambitie, plezier en muziek als hobby samen musiceren.

Bekijk hieronder de promo van onze muzikale en bloeiende vereniging:

Voor meer informatie over ieder onderdeel van de vereniging klikt u op de onderstaande knoppen:

Alvast bedankt!

Het Bestuur

Het bestuur bestaat uit 8 enthousiaste leden.

Voorzitter: Paul Schut
Vice-voorzitter/Penningmeester: Hans Vis
Secretaris: Petra Brandes
Braderie/Materiaalbeheer: Carla van der Westen
Opleidingen: Marjoleine Schut de Loos
Technische dienst: Gijs van Overveld
Ledenadministratie, Sociale Media & PR: Jesse Bouwman
Muziekcommissie Harmonie: Jasmijn Brandes

Historie

Sint Cecilia Eensgezindheid ontstond in 1881, toen de fanfare Sint Cecilia en het koor Eensgezind fuseerden. De handgeschreven oprichtingsstatuten zijn nog steeds te bewonderen in het heemkundehuis.

Rond het 90-jarig bestaan hing het voortbestaan van Sint Cecilia Eensgezindheid aan een zijden draad. Dit ging Martien van Elzakker, raadslid in Halsteren, zo aan het hart dat hij besloot de vereniging uit het dal te trekken.

Met ledenwerfacties, nieuwe bestuurders en een nieuwe dirigent kon Sint Cecilia Eensgezindheid de toekomst weer met vertrouwen tegemoet zien. Ook de drumband zag in die periode het levenslicht.

In 1992 voegde de vereniging ook houtblazers toe, waardoor de fanfare daadwerkelijk veranderde in een harmonie. Onder toenmalig dirigent Toon van Meel wist de harmonie de weg naar boven weer te vinden, met als beloning de eerste plaats bij het bondsconcours in 2000.

Een ander groot evenement in de Halsterse samenleving namelijk de Halsterse braderie wordt ook georganiseerd door Sint Cecilia Eensgezindheid. De vereniging voorziet dit evenement ook nog eens van diverse optredens. En tegelijkertijd brengt dit evenement een bijdrage in het laatje van de vereniging om het voortbestaan te blijven garanderen.

In 2006 bestond de vereniging 125 jaar. Dat werd gevierd met een prachtig optreden samen met Ben Cramer.

In 2012 kreeg het bestuur van de vereniging ook te maken met een nieuwe samenstelling. Jarenlange voorzitter Michel v.d. Avert droeg de voorzittershamer over aan Paul Schut.

In 2013 neemt Dirigent van de Harmonie Toon van Meel na ruim 38 jaar trouwe dienst afscheid van de vereniging en nieuwe dirigent Bjorn van Pruijssen staat vervolgens twee jaar voor de harmonie.

Dirigent van de Drumband Jan Luijsterborgh besluit in 2014 tevens om na 38 jaar trouwe dienst afscheid te nemen. In 2015 doet Marcel Wijngaarden zijn intrede als nieuwe dirigent van de drumband.

En in 2016 mogen we Charles Bosters verwelkomen als dirigent van de Harmonie en later ook als dirigent van het opleidingsorkest.

In 2016 wordt er tevens een nieuw leven geblazen in de opleidingen en vervolgens ook het opleidingsorkest van de gehele vereniging. Onder de naam 'SOUND OF CECILIA' worden jaarlijks leuke workshops gegeven op de Halsterse basisscholen waarbij kinderen enthousiast worden gemaakt in het spelen van muziek instrumenten. De toestroom van leerlingen neemt weer toe en naast de opleiding voor een instrument krijgen de leerlingen ook het gehele jaar door, allerlei leuke activiteiten te doen.

De vereniging groeit weer in ledenaantal en de harmonie, de drumband en het opleidingsorkest staan nog steeds vol enthousiasme midden in de Halsterse samenleving.

De drie onderdelen geven samen of afzonderlijk van elkaar concerten en zorgen voor muzikale ondersteuning bij tal van evenementen in de gemeente Bergen op Zoom en Halsteren in het bijzonder.

Contact

We proberen onze website zo goed mogelijk te vullen met alle informatie die u nodig heeft. Echter kan het altijd zijn dat u nog vragen of opmerkingen heeft.

U kunt daarom contact opnemen door te bellen met Paul Schut (voorzitter) 06-19598275 of Petra Brandes (secretaris) 06-37425720 of:

Volg ons op Facebook via onderstaande knop:
Volg ons op Instagram via onderstaande knop: